دستگاه تشخیص رنگ خودرو
دستگاه تشخیص رنگ خودرو

دستگاه تشخیص رنگ خودرو

دستگاه تشخیص رنگ خودرو پترو پژوهش بالاترین کیفیت و به قیمت ترین دستگاه های ضخامت سنج رنگ هستند.

کلیه دستگاه های تشخیص رنگ ها قبل از واردات تست و آزمایش میشوند و کلیه دستگاه های تستر رنگ این شرکت دارای ضمانت نامه معتبر است.

در زمان خرید دستگاه کارشناسی رنگ اتومبیل توسط مهندس سهرابی آموزش کارشناسی رنگ دیجیتال بصورت رایگان ارائه میشود.

کلیه دستگاه های تشخیص رنگ (ضخامت سنج رنگ)  این شرکت دارای گواهی سلامت و کالیبراسیون معتبر هستند.

 

تستر رنگ خودرو الکومتر مدل 311
تستر رنگ خودرو الکومتر مدل 311

۱. بررسی لبه های کاپوت  صندوق و درب ها

بررسی کاپوت و درب ماشین می تواند یکی از مطمئن ترین راه ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم باشد.

برای این کار کافیست به موم لبه درب و کاپوت توجه کنیم درب های فابریک کارخانه دارای مومی خاص هستند و اگر قسمتی از خودرو نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد نیاز است که این موم کنده شود.

به این نکته توجه کنید که بعضی از متخصصان با موم کشی سعی می کنند تشخیص را سخت کنند اما با مقایسه نقاط مختلف می توان به راحتی از این موضوع با خبر شد.

۲. بررسی رنگ خودرو با استفاده از چراغ قوه

یکی از بهترین گزینه ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم چراغ قوه موبایل می باشد.

زمانی که نور چراغ قوه را بر روی بدنه ماشین می تابانید امکان دارد با نکاتی رو به رو شوید؛ برای مثال ممکن است رنگ خودرو در نقاطی کدر و یا کنتراست آن متفاوت باشد.

این راهکار در رنگ های روشن و متالیک با زاویه ۱۶۰ درجه توصیه میشود

۳. بررسی گلگیر

طبق آماری از فروش یک شرکت تولید کننده قطعات یدکی در ایران گلگیر یکی از قطعاتی است که بیشترین تعویض، بتونه کاری و رنگ شدگی را دارد.

برای بررسی گلگیر یکی از بهترین نقاط پیچ های متصل شده به شاسی خودرو هستند. این پیچ ها نباید آچار خوردگی داشته باشد

۴. بررسی کیلر پاشیده شده روی خودرو

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم در این مرحله نیاز به تمرکز و حوصله بالایی دارد. از کیلر برای ایجاد سطح صیقلی روی رنگ بدنه خودرو استفاده می شود.

اکثر افراد برای اینکه رنگ بدنه را با ناحیه رنگ شده همسان کنند، از کیلر استفاده می کنند. کیلر استفاده شده روی بدنه خودرو به صورت فابریک دارای نظم خاصی است.

مثلا در برخی خودرو ها اگر به بدنه دقت کنید خانه های چند ضلعی می بینید.

اما بیرون از کارخانه پوشش کیلر با قسمت های دیگر متفاوت است. یعنی پاشش آن روی بدنه نظم خاصی ندارد.

۵. بررسی لبه های زیرین دستگیره خودرو

با بررسی لبه ها ی زیرین دستگیره خودرو میتوان به سر نخ های قابل توجه ای دست یافت.

در این قسمت پیچ های متصل کننده دستگیره به بدنه را چک کنید و احتمال اینکه بشود پاشش رنگ، کدری یا اثر بتونه را در اینجا مشاهده کرد زیاد است

۶. بررسی سیم هایی که از درب ها و گلگیر می گذرد

اگر در خودرویی که قصد بررسی یا خریداری آن را دارید روی سیم ها اثر پاشیدگی رنگ داشته باشد، میتوان به این نکته پی برد که احتمالا آن ناحیه ضربه دیده و یا رنگ شدگی صورت گرفته است.

****تشخیص رنگ اتومبیل برای چک کردن سلامت بدنه اتومبیل با دستگاه های دیجیتال ضخامت سنج رنگ صورت میگیرد …

تشخیص رنگ اتومبیل
تشخیص رنگ اتومبیل

تشخیص رنگ ماشین با استفاده از ابزارهای کارشناسی

اما شاید گاهی اوقات تشخیص رنگ خودرو بدون ابزارهای لازم برای کارشناس خبره هم به سادگی امکان‌پذیر نباشد.

به‌همین‌دلیل برای این کار از دستگاه پیشرفته تشخیص رنگ دیجیتال استفاده می‌کنند که با توجه به ضخامت رنگ خودرو، به راحتی و با قطعیت اعلام می‌کند که خودرو رنگ شده است یا نه.

وقتی یک لایه رنگ روی لایه رنگ اصلی اضافه می‌شود، مسلما در آن نقطه ضخامت رنگ بیشتر می‌شود. بنابراین تفاوت ضخامت رنگ در بعضی نقاط می‌تواند نشان دهد که خودرو رنگ شده است.

اگر هم کل خودرو مجددا رنگ شده باشد، باز هم ضخامت لایه رنگ که از حدود ۴.۷ بالاتر برود، نشان‌دهنده این است که لایه رنگ دیگری روی رنگ فابریک خودرو آمده است.

دستگاه تشخیص رنگ خودرو چیست؟

دستگاه تشخیص رنگ خودرو برای تشخیص رنگ خودرو مورد استفاده قرار میگیرد.

این دستگاه ضخامت سنج رنگ با برند و مدل های مختلفی است …

یکی از بهترین راه حل ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو یا تست رنگ خودرو می باشد که بیشتر کارشناسان رنگ خودرو برای آن تشخیص دهند آیا بدنه ی خودرو رنگ شده است یا خیر از این دستگاه استفاده می کنند.

البته در چند سال گذشته کارشناسان برای تشخیص خودرو از چشمان خود استفاده می کردند که با مشاهده رنگ خودرو می توانستند بفهمند آیا خودرو رنگ شده است یا خیر که در اغلب موارد اشتباهاتی در تشخیص رنگ خودرو رخ میداد.

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو، اکثر مردم اعتماد به تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی توسط کارشناسان را از دست داده اند.

از همین روی اکثر کارشناسان تشخیص رنگ شدگی خودرو، یک دستگاه تشخیص رنگ دارند تا به وسیله ی آن بتوانند کار تست رنگ خودرو را انجام دهند

و همچین این دستگاه ها دقت کار کارشناسان را نیز بالاتر برده است.

البته بسیاری از کارشناسان تشخیص رنگ خودرو هم بودند که از قلم های خاصی برای تشخیص رنگ خودرو استفاده می کردند اما استفاده از این وسیله نه تنها دقت کافی نداشت بلکه تنها برای خودروهایی استفاده می شد که دارای بدنه ی آهنی بودند، از همین روی دیگر امروزه برای تشخیص رنگ خودرو از قلم تشخیص رنگ یا آهنربای تشخیص رنگ استفاده نمی شود.

دستگاه تست رنگ خودرو، ضخامت رنگ را نشان می دهد.

دستگاه های تست رنگ خودرو دارای دقت های متفاوتی می باشند که معمولا دقت دستگاه های تست رنگ خودرو ساخت چین بسیار پایین می باشد.

همچنین بعضی از دستگاه های تست رنگ خودرو فقط بر روی ماشین هایی که جنس بدنه شان اهنی است جواب می دهند و بعضی دیگر بر روی همه ماشین ها قابل استفاده هستند.

متاسفانه در ایران تعداد زیادی از انواع دستگاه تشخیص رنگ خودرو وجود دارند که جنس آن چینی و بی کیفیت می باشند و به دروغ این دستگاه ها به نام اصل اروپایی که اصلا وجود خارجی ندارند فروخته می شود.

در هنگام انتخاب دستگاه تست رنگ خودرو دو فاکتور بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید:

عمر دستگاه و تکرارپذیری دستگاه تشخیص رنگ خودرو از موارد بسیار مهم می باشد.

این موضوع کاملا مشخص است که هنگامی که خودرو توسط نقاش دوباره رنگ آمیزی می شود کاملا با زمانی که خودرو دارای رنگ فابریک بوده است متفاوت می باشد و به همین دلیل می باشد که دستگاه تشخیص رنگ خودرو می تواند به خوبی رنگ آمیزی

مجدد خودرو را تشخیص دهد.

زمانی که خودرو دوباره رنگ می شود مقداری بتونه، استر و مقدار زیادی رنگ در آن به کار می رود که این باعث افزایش ضخامت بدنه ی خودرو می شود و در نتیجه ضخامت نواحی صدمه دیده نسبت رنگ فابریک بیشتر می شود که با استفاده از دستگاه تست

رنگ خودرو کاملا قابل تشخیص می باشد.

مشخصات عمومی دستگاه های تست رنگ خودرو

دستگاه های تست رنگ خودرو دارای مدل های متنوعی می باشند که معمولا دارای ویژگی های زیر می باشد:

• تشخیص تصادف از طریق مقایسه نتایج ضخامت رنگ خودرو
• ضخامت رنگ خودرو با اندازه های میکرون یا میلز نمایش داده می شود
• تشخیص اتوماتیک جنس بدنه خودرو
• تعیین ضخامت رنگ خودرو بر روی فلزات آهن و آلومینیوم
• ضخامت رنگ خودرو روی فلزات آهن و آلومینیوم تشخیص داده می شود
• حافظه (عملا کارایی ندارد)
• در دستگاه های تست رنگ خودرو از دو نوع پراب استفاده می شود یکی کابلی یعنی جدا و دیگری سرخود که بیشتر این دستگاه ها از سرخود استفاده می کنند.