چگونه میتوانیم یک خودرو را کارشناسی کنیم ؟

چگونه میتوانیم یک خودرو را کارشناسی کنیم ؟

چگونه میتوانیم یک خودرو را کارشناسی کنیم ؟

در زیر به 5 روش کارشناسی رنگ بدنه اتومبیل اشاره شده است . این نکات در تشخیص رنگ اتومبیل فوق العاده مهم و کاربردی میباشد .

بازار خرید و فروش اتوموبیل های دست دوم در کشور همیشه داغ است. طبعا به همین دلیل شرایطی برای کلاهبرداری برخی از افراد سودجو فراهم شده است تا مبلغ بیشتری از مشتریان دریافت کنند. یکی از زمینه هایی که به عنوان خریدار ماشین دست دوم به آن دقت ویژه کنید، رنگ بدنه است. در این مقاله از هاو کن یو قصد داریم تا روش های تشخیص رنگ اصلی و کارخانه ای را از رنگ های کارگاه های نقاشی و صافکاری تشخیص دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.در مقاله های دیگر از وبسایت هاو کن یو میتوانید نکات کلی خرید بهترین خودروی دست دوم را مطالعه نمایید.

رنگ شدن مجدد خودرو دلیلی جز وارد شدن ضربه به آن در گذشته ندارد. پس از ضربه مالک اتوموبیل تصمیم میگیرد تا ظاهری نو به قسمت ضربه خورده ماشین بدهد. در صورتی که در هنگام معامله، شخص فروشنده به رنگ شدگی اذعان داشت که مشکلی پیش نخواهد آمد، اما در صورتی که مالک رنگ شدگی را انکار کرد، با انجام آزمایشات زیر صحت گفته او را بررسی کنید.

1- ساده ترین آزمایش: رنگ

ابتدا قبل از انجام هر آزمایش مرحله بعد، دور ماشین را نگاه کنید. به قسمت هایی مانند گلگیر، سپر، میانه در ها و جلوپنجره ماشین دقت بیشتر کنید تا هرگونه علائم رنگ دوباره را پیدا کنید. رنگ دوباره ممکن است پررنگ تر،‌کمرنگ تر و یا حتی قدری زبر تر از رنگ اصلی باشد. در صورتی که هیچ لکه رنگ غیر عادی وجود نداشت کار را تمام ندانید و به سراغ مراحل بعد بروید.

2-آزمایش نوک انگشت

هیچ کارگاه نقاشی و شخصی نمیتواند لبه های مهم را به خوبی دستگاه های کارخانه رنگ بزند. اما منظور از لبه های مهم کدام قسمت هاست. لبه های مهم عبارت اند از: گوشه کاپوت خودرو، لبه ی جلوی شیشه جلو، ستون های کابین و همچنین لبه در ها. نوک انگشتان خود را به آرامی در این نقاط بکشید و در صورتی که احساس هرگونه زبری یا پستی و بلندی کردید، مطمئن شوید آن محل رنگ خورده است.

3-آزمایش پیچ های کاپوت

در کارخانه تولیدی پس از اینکه بدنه حاضر و آماده میشود قبل از نصب ادوات دیگر به اتاق اسپری رنگ رفته و تماما رنگ میشود. در صورتی که گلگیر ها یا کاپوت ماشین استفاده شده برای رنگ دوباره از خودرو باز شوند، اثراتی بر روی پیچ و مهره های متصل کننده آن به شاسی نمایان خواهد شد. برای بررسی این موضوع کاپوت را بالا زده و پیچ های نشان داده شده در تصویر را بازرسی کنید. در صورتی هرگونه جای آچار یا رنگ متفاوت از رنگ اصلی بدنه مشخص بود، بدانید که آن قسمت برای صافکاری یا رنگ دمونتاژ شده است.

4-آزمایش بررسی بافت بدنه

بدنه ماشین را در همه شرایط نوری بررسی کنید. به هیچ عنوان هنگامی که نور عمود به بدنه خودرو موردنظر شما تابیده است انتخاب نکنید. نور عمود باعث پنهان شدن تمام فرورفتگی ها و برامدگی های بدنه میشود. سعی کنید هنگام غروب در نور مصنوعی خیابانها اقدام به معامله کنید. همچنین سعی داشته باشید که با زاویه کم به موازات طول خودرو آن را بررسی کنید تا تمام تغییرات در بافت بدنه را متوجه شوید.

5- استفاده از آهنربا ها و دستگاه های مخصوص

در بازار وسیله های مخصوصی برای نشان دادن رنگ شدگی خودرو موجود هستند. اما این وسایل عموما گرانقیمت بوده و طبعا به کار افرادی که شاغل خرید و فروش و معامله خودرو نیستند، نخواهد آمد. اما در صورتی که قصد دارید یکی از این دستگاه ها خریداری کنید به یاد داشته باشید که پس از قرار دادن آن روی بدنه، یک عدد در نمایشگر ظاهر خواهد شد که میزان قطر فلز را مشخص میکند. در صورتی که عدد نمایشگر بین ۴-۷ mil باشد، رنگ خودرو مورد نظر در آن قسمت در حالت نرمال بوده و مشکلی ندارد.منظور از mil در آزمایش آخر، واحد میلیمتر نیست. mil در سیستم آمرکایی به معنای ۱ در ۱۰۰۰ اینچ است. با یک تبدیل واحد ساده میتوانید آن را به سیستم متریک یعنی میلیمتر و سانتی متر تبدیل کنید

برگرفته از سایت .howcanu.com

 

جهت بازدید از دستگاه های دیجیتال تشخیص رنگ کلیک کنید 

 

 

دستگاه کارشناسی رنگ اتومبیل

ضخامت سنج رنگ

تستر رنگ خودرو

قیمت دستگاه کارشناسی رنگ

قیمت دستگاه تشخیص رنگ الکومتر

پیشرفته ترین دستگاه تشخیص رنگ خودرو

آموزش دستگاه تشخیص رنگ خودرو

نحوه کار با دستگاه تشخیص رنگ

دستگاه اسکنر تشخیص رنگ خودرو

انواع دستگاه تشخیص رنگ