چسب مخصوص کراس کات الکومتر
چسب مخصوص کراس کات الکومتر

چسب مخصوص کراس کات الکومتر

چسب مخصوص کراس کات الکومتر

چسب مخصوص کراس کات از کمپانی Elcometer جهت استفاده با دستگاه کراس کات به منظور انجام تست چسبندگی رنگ. این محصول به عنوان روشی برای ارزیابی فوری کیفیت بین پیوند و بستر رنگ بدنه خودرو ، سریع و براحتی استفاده می شود. امروزه از این دستگاه به طور گسترده ای استفاده می شود. از این رو  خرید ارزان این دستگاه را در اختیار شما عزیزان قرار داده است. حال با ما همراه باشید تا مشخصات و نحوه کار با این دستگاه بی نظیر را برای شما شرح دهیم.

چسب خراش انداز Elcometer 107
چسب خراش انداز

مشخصات چسب مخصوص کراس کات الکومتر

  •  بر اساس استانداردهای ASTM و یا ISO
  • با پهنای 2.5cm و طول 20 متر از
  • کمپانی الکومتر واقع در انگلستان

نکته مهم: چسبهای کراس کات به تنهایی قابل استفاده نمیباشد و میبایست به همراه دستگاه کراس کات استفاده گردد. دستگاه کراس کات یکی از دستگاه های تست چسبندگی رنگ می باشد که در آن از روش از چسب مخصوص کراس کات استفاده می گردد.

 

چسب مخصوص کراس کات الکومتر Elcometer ASTM

چسب کراس کات یا خراش انداز الکومتر Elcometer ASTM  بعداز ایجاد خراش به موازات بر روی سطح رنگ شده به رنگ چسبیده و با بلند کردن آن و مطابقت آن با استاندارد ها و میزان چسبندگی رنگ در خانه های مشخص شده درصد چسبندگی رنگ سطح مشخص می گردد.

این چسب مخصوص خراش انداز مطابق استاندارد ASTM 3359 و ISO می باشد که با طول 20 متر ساخته شده است و شماره فنی این کالا T9998894 می باشد.

 

روش خراش اندازی (Cross Hatch Cut):

  1. در این روش بسته به ضخامت رنگ و نوع استانداری که طبق آن تست انجام می شود یک تیغه با تعداد دندانه های مشخص و فواصل دندانه های مشخص انتخاب و به دستگاه خراش انداز متصل می شود.
  2. دو سری خراش به صورت عمود بر هم بر روی سطح رنگ ایجاد می گردد.
  3. بعد از آن با یک برس مخصوص محدوده ای که به صورت شبکه ای شکل شده است را به آرامی از خاک و اضافات پاک می کنیم.
  4. سپس یک چسب نواری مخصوص بر روی خطوط ایجاد شده چسبانده می شود. پس از مدت زمان حدود 5 دقیقه چسب را با سرعت و در مدت زمان بین نیم تا 1 ثانیه و تحت زاویه 60 درجه از سطح جدا می کنیم.